اخبار دیده‌بان

لیست اخبار

یادداشت/ نشانه‌ای از بررسی‌های اختصاصی و معرفی متخلفین نیست؛

ادامه واکنش ها به افشای ماجرای روغن های فاسد/فساد را جدی بگیریم

1403/2/19
خبر ترخیص و توزیع حدود 44 هزار تنی روغن فاسد شده بیانگر کم توجهی برخی نهادهای مرتبط با سلامت شهروندان در کنار نهادهای نظارتی است، اما آنچه بیشتر این خبر را نگران‌کننده می‌کند، نبود نشانه‌هایی از بررسی‌های اختصاصی و معرفی متخلفین است.
مدیرکل بنادر استان خوزستان اعلام کرد

اختلاس ۲ میلیون دلاری در مجتمع بندری امام

1403/1/20
روز شنبه هجدهم فروردین ماه، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از کشف اختلاس یکی از کارکنان امور مالی مجتمع بندری امام و شناسایی فرد خاطی خبر داد.

کلاهبرداری مثلثی چیست؟/ راهکارهایی برای ضرر نکردن در هنگام خرید اینترنتی

1402/7/29
یک کارشناس جرایم سایبری در خصوص افزایش کلاهبرداری‌های مثلثی هشدار داد.

صندوق ذخیره فرهنگیان، به نام معلمان به کامِ نجومی‌بگیران/ اضافه‌کارِ ۴۱۲ میلیون تومانیِ مدیرِ صندوق

1402/7/10
شفافیتی در عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان نیست؛ علیرغم حساسیت بالای معلمان کشور روی این صندوق و عملکرد آن، گویا به نام معلمان اما به کامِ نجومی‌بگیران و مدیران عمل می‌شود؛ یک مدیر صندوق ذخیره، ماهی بیش از ۳۷ میلیون اضافه کار می‌گیرد آن هم وقتی که حقوق معلمان رسمی کشور پایین‌تر از خط فقر است.

کشف ۲۸۸ میلیارد تومان کالای قاچاق در کردستان

1402/7/5
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: ۲۸۸ میلیارد تومان کالای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون در استان کردستان کشف شده است.

فرماندار سابق ماهشهر به جرم فساد مالی راهی زندان شد

1402/6/20
رئیس دادگستری ماهشهر گفت: رأی نهایی پرونده فساد مالی در فرمانداری این شهرستان پس از انجام تحقیقات مقدماتی و تشکیل مراحل دادرسی، از سوی دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان صادر شد.
در نامه ای خطاب به نمایندگان :

احمد توکلی خواستار رد کامل مصوبه مولدسازی اموال دولت شد

1402/6/18
احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به نمایندگان مجلس، خواستار رد کامل مصوبه مولدسازی اموال دولت شد.
یاداشت:

فساد ارز ارزان پایان ندارد

1402/5/4
دولت‌های ایران با اصرار بر اجرای سیاست‌های ناکارآمد اقتصادی که رانت و فساد از ریخت و قیافه ظاهری آنها به روشنی دیده می‌شود‌، رانت‌خواران را نیرومند می‌کنند.
به دنبال اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا؛

کشف 1650 میلیارد تومان کالای قاچاق در طرح پایش انبار‌ها

1402/4/21
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه طرح‌های مقابله با قاچاق به‌صورت مستمر اجرا خواهد شد، گفت: در روز‌های اخیر، طرح شهید صدرزاده در انبار‌های منطقه شورآباد تهران، اجرا شد که تاکنون نزدیک به 1650 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.
بررسی ابهامی چند ساله؛

ماجرای خاوری به روایت دوست نزدیکش

1402/4/19
اولین چیزی که برای مردم با نام محمودرضا خاوری یادآوری می‌شود چیست؟ اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی؟ دزدی اموال عمومی و فرار؟ کانادا؟ آقازاده؟ بزرگترین دزدی بانکی تاریخ ایران تا سال۹۰؟ رشوه‌ی کلان؟ بعد از یک دهه انصاف نیوز قصد راستی‌آزمایی دوباره‌ی این گزاره‌ها راجع به محمودرضا خاوری را دارد.