اخبار دیده‌بان

لیست اخبار

رئیس مرکز اطلاعات مالی؛

ایران به هاب آموزش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تبدیل می‌شود

1402/4/12

علی امرایی: مقایسه نمرات امتحان نهایی با وجود هم سطح نبودن امتحانات در سالهای مختلف ناعادلانه است

1402/4/10
عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت می‌گوید: «بحث پولی شدن پذیرش در دانشگاه (هزینه‌های کتاب و کلاس کنکور) که قبلا هم بود در روش جدید خیلی مطرح است. حدود ۲ میلیون دانش‌آموز که بین ۱۰ الی ۱۳ درصد از دانش‌آموزان می‌شود در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند، و همین مدارس اگر به‌طور میانگین برای هر دانش‌آموز ۳۰ میلیون دریافت کنند، با رقم ۶۰ هزار میلیارد مواجه هستیم، با این وضعیت گردش مالی مافیای کنکور بیشتر است یا مافیای مدارس غیرانتفاعی؟»

جلسه دیده بان شفافیت و عدالت با شرکت توسعه فناوری برخط کارزار

1402/3/25
روز گذشته جلسه ای با هدف همکاری های متقابل میان اعضای کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت و مجموعه کارزار برگزار شد.
پاسخ احمد توکلی به نامه وزارت جهاد کشاورزی در خصوص افشاگری دیده بان:

توکلی؛ به موجب کدام قانون قراردادها را محرمانه می کنید؟

1402/2/10
احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در پاسخ به نامه اخیر وزیر جهاد کشاورزی به این سازمان؛ در خصوص دادن امتیاز واردات کالاهای اساسی به یک شرکت تازه کار، نسبت به محرمانه کردن قراردادهای این وزارتخانه واکنش نشان داد و خواستار پاسخگویی به سوالات مطرح شده در این نامه شد. رونوشت این نامه نیز برای رئیس جمهور ارسال شد. به گزارش داد، متن این نامه بدین شرح است:
نامه توکلی به رئیسی:

تشکر از لغو امتیازانتقال اختیاری فرزندان هیأت علمی دانشگاه ها

1402/2/10
احمد توکلی در نامه ای به رئیس جمهور ضمن تقدیر و تشکر از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای لغو امتیاز انتقال فرزندان هیأت علمی از شهری به شهر دیگر بار دیگر بر اصلاح و بازنگری مصوبه سیاستها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی تاکید کرد. به گزارش داد، متن این نامه بدین شرح است:
بررسی چالش های تغییرات کنکور در برنامه نیم نگاه رادیو سلامت:

سبطی: وعده ۱۰ بار فرصت ترمیم معدل به یکبار تقلیل پیدا کرده که این خلاف عدالت است/ امرایی: چرا با وجود مخالفت حداکثری داوطلبان کنکور همچنان بر اجرایی شدن این مصوبه تاکید می شود

1402/2/9
موضوع مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و ایرادات وارده بر آن، ماه هاست که به دغدغه مسئولان دلسوز و دانش آموزان کنکوری تبدیل شده است. مصوبه ای که با اجرایی شدنش موجب می گردد تا بخش عظیمی از نخبگان کم برخوردار از گردونه رقابت کنکور حذف شوند.در اینباره روز گذشته برنامه نیم نگاه رادیو سلامت میزبان دو تن از کارشناسان حوزه آموزش بود. دکتر هامون سبطی دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت و علی امرایی عضو این کمیسیون به ایرادات و ضعف های این مصوبه از منظر شفافیت و عدالت پرداختند ضمنا قرار بود مسئولین شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش هم در این گفتگو حضور داشته باشند که علیرغم دعوت از آنان در برنامه حاضر نشدند. به گزارش روابط عمومی دیده بان شفافیت و عدالت،متن گفتگو با اعضای کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت در ذیل می آید.

تصمیم عاجل نسبت به تعیین تکلیف مسببان نارضایتی معلمان

1402/2/6
احمد امیرآبادی نایب رئیس دیده بان شفافیت و عدالت؛ طی نامه ای از معاون اول رئیس جمهور خواست تا هرچه سریعتر جهت رضایت معلمان و جلوگیری از تکرار حوادث گذشته، نسبت به مسببان اصلی نارضایتی 300 هزار معلم به رتبه بندی شان تصمیم گیری شود . به گزارش داد، متن کامل این نامه در ادامه می آید:

واکنش رییسی به نامه کنکوری دیده بان شفافیت و عدالت

1401/6/21
به گزارش داد، به دنبال ارسال نامه‌ای به رییس جمهور از سوی دیده بان شفافیت و عدالت آقای رییسی ضمن ارجاع نامه به دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی از وی خواست به شبهات مطرح شده پاسخ بگوید .
با پی گیری های دیده بان صورت گرفت:

دیوان عدالت اداری مصوبه پذیرش بدون آزمون در مدارس استعدادهای درخشان را ابطال کرد

با شکایت اولیاء داوطلبان آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری رأی بر ابطال مصوبه پذیرش بدون آزمون در مدارس سمپاد داد.