اخبار دیده‌بان

لیست اخبار

هشدار توکلی در مورد تبعات تک نرخی کردن ارز:

احمد توکلی: تک نرخی کردن ارز توصیه مهلک صندوق بین المللی پول است

1403/5/1
ماه گذشته علی طیب نیا؛ مشاور اقتصادی رئیس جمهور منتخب در گرماگرم انتخابات در یک پیام ویدیویی راهکار رشد اقتصادی را تک نرخی کردن ارز دانست.
در نامه به استانها صورت گرفت:

ابلاغ همکاری دیده بانهای استانی با پلیس امنیت اقتصادی فراجا

1403/2/3
دیده بان شفافیت و عدالت طی ابلاغیه ای به دفاتر خود در استانها، خواستار تعامل و همکاری هرچه بیشتر با پلیس امنیت اقتصادی در سطح کشور شد. این اقدام در پی امضاء تفاهم نامه دیده بان مرکز با پلیس امنیت اقتصادی تهران صورت می گیرد.
پیام ویدیویی/

احمد توکلی: اسرائیل با جنایت اخیرش برای تمام آزادگان جهان خشم آفرید

1402/7/27
احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در یک پیام ویدیویی ضمن حمایت از مردم مظلوم غزه، گفت: اسرائیل با این کار خویش به جای ترس در فلسطینیان برای تمام آزادگان جهان خشم آفرید و نفرت برانگیخت.
احمد توکلی:

دولت ملزم به معتبر دانستن سند رسمی است نه سند عادی

1402/7/16
احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت عدالت در نامه ای به آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار خارج شدن مصوبه مجلس با موضوع ممنوعیت ثبت اسناد عادی، از دستور کار مجمع و ارجاع آن به دولت جهت بررسی های کارشناسی بیشتر شد. وی علت این درخواست را ایرادات مختلف مصوبه فعلی و بروز مشکلات عدیده‌ ازنظر اجرایی و قضایی، عنوان نمود.

بیانیه دیدبان شفافیت و عدالت خطاب به نمایندگان مردم د و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مصوبات کنکوری

1402/7/8
مجلس بر اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو پافشاری کند/ مجمع تشخیص مصلحت نظام به یاری بیاید

اجرا شدن مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی علیرغم هشدارها/ بیانیه دیده بان شفافیت و عدالت:جریانی انحرافی در آموزش کشور نفوذ کرده است

1402/6/22
روابط عمومی دیده بان شفافیت و عدالت طی بیانیه ای با موضوع مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی،اعلام داشت: علی‌رغم مخالفت و هشدارهای متعدد، تاکنون شورای انقلاب فرهنگی از مواضع غیرکارشناسانه خود کوتاه نیامده است ؛ جریانی انحرافی در آموزش کشور نفوذ کرده است و قصد دارد آموزش در رشته های خاص و پرطرفدار را به کالایی لوکس تبدیل کند که فقط در اختیار طبقه مرفه جامعه باشد.
سبطی دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت:

هم‌ترازی نمرات امتحانات نهایی در سال‌های مختلف غیرممکن است

1402/6/20
دبیر کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه هم ترازی امتحانات نهایی در سال‌های مختلف غیرممکن است، گفت: تنها راه عملی تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در نتایج و رتبه‌های آزمون سراسری، لحاظ کردن سوابق تحصیلی به عنوان یک ماده درسی با ضریب بالا در کارنامه کنکور است.
در نامه ای خطاب به نمایندگان :

احمد توکلی خواستار رد کامل مصوبه مولدسازی اموال دولت شد

1402/6/18
احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به نمایندگان مجلس، خواستار رد کامل مصوبه مولدسازی اموال دولت شد.
گفت و گو با دبیر کمیسیون آموزش دیده بان در پی ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان؛

سبطی:محدودیت های غیرمنطقی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان رفع شد/وزارت آموزش و پرورش به سخنان دلسوزان خود توجه نکرد

1402/5/22
هفته گذشته دیوان عدالت اداری رأیی صادر نمود که به موجب آن سن متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان به 40 سال افزایش می یابد. این اقدام در پی شکایت های مردمی و پی گیری های کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت از سال 1398 تا کنون صورت گرفت و دیده بان شفافیت و عدالت در طول این سالها از هیچ اقدامی در جهت گرفتن حق دانشجو معلمان فروگذار نکرد.
با رای دیوان عدالت اداری؛

شرط حداکثر سن 24 سال برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برداشته شد

1402/5/16
سرانجام پس از سالها تلاش دیده بان شفافیت و عدالت درخصوص کاهش محدودیتهای ورود به دانشگاه فرهنگیان ، این محدودیت با رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری رفع شد.