اخبار دیده‌بان

لیست اخبار

وضعیت نگران کننده درمان در ایران در آینده

مهاجرت پزشکان 200 درصد زیاد شده/ 80 درصد ظرفیت رشته‌های پزشکی اطفال و بیهوشی خالی است

1403/5/3
تا قبل از این بیشتر کسانی که از سازمان نظام پزشکی گواهی حسن سابقه می‌گرفتند تا برای مهاجرت اقدام کنند، پزشک عمومی بودند اما حالا تعداد متخصص‌ها و فوق تخصص‌ها هم زیاد شده است. گفته می‌شود تعداد ماماهایی که در این سال‌ها درخواست گواهی حسن سابقه کرده‌اند، بیشتر از ده برابر شده.
افشاگری درباره صدور احکام استخدامی پنهان در روزهای آخر دولت رئیسی

بی اعتنایی جدی به نامه پزشکیان و مخبر

1403/5/2
سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان با انتقاد از استخدام ها و انتصاب ها در دستگاههای اجرایی در توئیتی نوشت: ‏نظارت مردمی همچنان مهم‌ترین تضمین حفاظت از منابع عمومی در برابر متخلفان و متقلبان خواهد بود.
روایت مدیر عامل اسبق بانک ملی از

دلیل واقعی ناترازی بانک ها

1403/5/2
محمدرضا حسین زاده رئیس اسبق شورای هماهنگی بانک های کشور گفت: ناترازی بانک ها خصوصا بانک های دولتی علل‌ متعددی دارد. از مهمترین آنها می توان به کسری بودجه دولت، مصوبات تکلیفی دولت ها و مجلس اشاره کرد.

مرکز بهبود محیط کسب و کار تخلفات دو مسوول وزارت صمت را گزارش کرد

1403/5/2
رییس مرکز بهبود محیط کسب و کار در نامه ای به رییس کل دادگستری تهران اعلام کرد که رییس سازمان توسعه تجارت و دستیار ویژه وزیر صمت، قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار را رعایت نمی کنند.
هشدار توکلی در مورد تبعات تک نرخی کردن ارز:

احمد توکلی: تک نرخی کردن ارز توصیه مهلک صندوق بین المللی پول است

1403/5/1
ماه گذشته علی طیب نیا؛ مشاور اقتصادی رئیس جمهور منتخب در گرماگرم انتخابات در یک پیام ویدیویی راهکار رشد اقتصادی را تک نرخی کردن ارز دانست.
رئیس دادگستری تهران:

یک بدهکار بانکی ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد/ توافق کردیم که ۱۲ هزار میلیاردش را با معرفی اموال به شبکه بانکی برگرداند

1403/5/1
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با یک بدهکار بانکی که ۳۰ هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور بدهی دارد توافق کردیم که ۱۲ هزار میلیارد از بدهی خود را با معرفی اموال به شبکه بانکی کشور برگرداند.

بساط کلاهبرداری در معاملات مسکن برچیده شد

1403/4/31
تشکیل ۳۵ هزار پرونده جعل و کلاهبرداری در سال ۱۴۰۰ از اثرات اعتبار اسناد عادی بود؛ اما با اعتبارزدایی اسناد عادی توسط قانون الزام به ثبت سند رسمی، بساط کلاهبرداران در این حوزه برچیده شد.

بریکس و شانگهای؛ درهای گشوده شده‌ای که نباید از دست برود

1403/4/31
ورود ایران در پیمان‌های بریکس و شانگهای زمینه را برای افزایش تجارت، صادرات و واردات و جذب سرمایه‌گذاری خارجی آماده خواهد کرد.

چرا اطلاعات وام‌دهی بانک‌ها به کارکنان خود به روز رسانی نمی‌شود؟

1403/4/30
طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی موظف است تسهیلاتی که هر بانک به کارمندان خود اعطا می‌کند را به انتشار عمومی برساند.

یک گام تا تبدیل شدن ایران به هاب گازی منطقه

1403/4/30
اقدامات دولت سیزدهم در حوزه انرژی در راستای تبدیل ایران به هاب گازی منطقه بوده است که در همین راستا اخیرا همکاری گازی با روسیه و ترکمنستان برای سوآپ گاز اجرایی شد.