اخبار دیده‌بان

لیست اخبار

در برنامه صبح و گفتگوی رادیو گفتگو مطرح شد

سبطی: سهم ناچیز 100 هزار تومانی پزشک از عمل کیسه صفرا/ این ادعا که اغلب پزشکان زیرمیزی بگیر هستند یک نگاه کینه توزانه همراه با عناد است

1402/10/17
هامون سبطی دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت گفت: اینکه اغلب پزشکان زیرمیزی بگیر هستند یک نگاه کینه توزانه همراه با عناد است و عده ای با حقد و کینه قصد دارند تا اعتماد بیمار نسبت به پزشک را از بین ببرند.

اﺑﻌﺎد ﻛﻴﻔﺮي ﺟﺮاﻳﻢ ﻣﺎﻟﻲ و ﻣﻔﺎﺳﺪ اﻗﺘﺼﺎدي در اﻳﺮان

1402/10/5
محقق: مهدی شهرکی فصلنامه حقوقی قانون یار دوره اول- شماره اول- بهار 1397
در گفتگو با دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت مطرح شد:

سبطی: در آموزش و پرورش با یک سهم کِشی معتاد مواجه هستیم و انتظار مردم واکنش سریع دیوان است

1402/9/15
هامون سبطی: وزارت آموزش و پرورش در چند دهه اخیر، در جذب نخبگان و علاقه مندسازی کودکان، نوجوانان و جوانان به دانش و علم، فرهنگ ایرانی - اسلامی، ادبیات فارسی و ... ، ضعیف عمل کرده و حالا می خواهد با سهم کشی از اضطراب ناشی از رقابت ورود به آموزش عالی برای خود توجه و اعتبار بخرد.

امرایی: سن استخدام در دستگاه‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش ۴۰ سال است/ دیوان عدالت اداری به تخلف محدودکنندگان شرط‌سنی متقاضیان استخدام رسیدگی کند

1402/9/15
عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به قانون خدمات مدیریت کشوری گفت: هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با استناد به قانون خدمات مدیریت کشوری، تکلیف شرط سنی برای استخدام در دستگاه‌های دولتی را مشخص کرده‌است.
معاون حفظ حقوق عامه دیوان عدالت اداری:

وظیفه دیوان جلوگیری از تعرض به حقوق مردم و بیت المال است

1402/9/13
مسعودی فر: ما وظیفه داریم اگر تعرضی به بیت المال می شود از آن جلوگیری کنیم. از سوی دیگر جلوگیری از تعرض به حقوق مردم هم وظیفه ماست.

بیانیه دیدبان شفافیت و عدالت خطاب به نمایندگان مردم د و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مصوبات کنکوری

1402/7/8
مجلس بر اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو پافشاری کند/ مجمع تشخیص مصلحت نظام به یاری بیاید
با پی گیری های مستمر دیده بان صورت گرفت؛

رأی قاطع نمایندگان مجلس در لغو تأثیر قطعی معدل در کنکور

1402/6/28
پس از مدت ها تلاش دیده بان شفافیت و عدالت در لغو تأثیر قطعی معدل در کنکور، سرانجام با رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، برگزاری کنکور تا سال 1406 به روال سابق خود بازگشت.

اجرا شدن مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی علیرغم هشدارها/ بیانیه دیده بان شفافیت و عدالت:جریانی انحرافی در آموزش کشور نفوذ کرده است

1402/6/22
روابط عمومی دیده بان شفافیت و عدالت طی بیانیه ای با موضوع مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی،اعلام داشت: علی‌رغم مخالفت و هشدارهای متعدد، تاکنون شورای انقلاب فرهنگی از مواضع غیرکارشناسانه خود کوتاه نیامده است ؛ جریانی انحرافی در آموزش کشور نفوذ کرده است و قصد دارد آموزش در رشته های خاص و پرطرفدار را به کالایی لوکس تبدیل کند که فقط در اختیار طبقه مرفه جامعه باشد.
سبطی دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت:

هم‌ترازی نمرات امتحانات نهایی در سال‌های مختلف غیرممکن است

1402/6/20
دبیر کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه هم ترازی امتحانات نهایی در سال‌های مختلف غیرممکن است، گفت: تنها راه عملی تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در نتایج و رتبه‌های آزمون سراسری، لحاظ کردن سوابق تحصیلی به عنوان یک ماده درسی با ضریب بالا در کارنامه کنکور است.
امرایی عضو کمیسیون آموزش ددیه بان شفافیت و عدالت:

رای ابطال شرط سنی لازم الاجراست

1402/5/30
بنا بر گفته عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت، رأی ابطال شرط سنی معلم شدن لازم‌الاجراست و آموزش و پرورش باید برای اصلاح دفترچه کنکور اقدام کند.