جزییات خبر

معاون حفظ حقوق عامه دیوان عدالت اداری:

وظیفه دیوان جلوگیری از تعرض به حقوق مردم و بیت المال است

وظیفه دیوان جلوگیری از تعرض به حقوق مردم و بیت المال است
تاریخ ایجاد خبر : 1402/9/13
شماره خبر : 4627
مسعودی فر: ما وظیفه داریم اگر تعرضی به بیت المال می شود از آن جلوگیری کنیم. از سوی دیگر جلوگیری از تعرض به حقوق مردم هم وظیفه ماست.


به گزارش روابط عمومی دیده بان شفافیت و عدالت، جلسه همکاری های متقابل دیده بان با دیوان عدالت اداری با هدف هم افزایی بیشتر دو طرف به منظور بهری گیری از ظرفیتها و ملزم کردن نهادهای دولتی در تمکین از قانون در روزهای گذشته در دفتر دیوان عدالت اداری برگزار شد. در این جلسه مسعودی فر معاون حفظ حقوق عامه دیوان عدالت اداری با بیان اینکه فساد تنها محدود به مفاسد شناخته شده معمول نمی شود، گفت :هر موقع که ما در مورد فساد صحبت می کنیم، ذهن بسیاری از افراد به سمت فساد اقتصادی و یا اخلاقی می رود؛ اما فسادهای دیگری هم وجود دارد که بسیار مهم هستند مانند: فساد در قانون گذاری، فساد در پژوهش و آموزش و... که به درستی به آن پرداخته نمی شود.
وی ادامه داد: این فسادها موجب می شود قانونی در جهت منافع یک فرد یا بخش خیلی خاص تصویب شود. هم اکنون شاهد مصوباتی هستیم که تنها منافع یک فرد خاص یا جمعی از افراد محدود را دنبال می کند. علت این است که در مقطعی از بررسی و پی گیری این مفاسد غافل شدیم.
معاون حفظ حقوق عامه دیوان عدالت اداری گفت: سامانه ای جهت شفاف سازی بیشتر اقدامات و مصوبات دستگاه های دولتی و اجرایی در نظر گرفته ایم که در مراحل نهایی آماده سازی آن هستیم. هم اکنون از دستگاه های مختلف اجرایی و دولتی خواستیم تا نمایندگان خود را جهت ارائه اکانت و راهبری و بارگذاری اطلاعات مربوط به خود در سامانه معرفی کنند و به محض تکمیل بارگذاری ها می توانیم در حوزه رصد مصوبات به مجموعه دیده بان دسترسی دهیم و در این زمینه همکاری کنیم.
وی افزود:  درموضوع حقوق عامه نیز اگر مجموعه شما مستنداتی دارد که محرز شده در موردی  حقوق مردم تضییع شده است، می توانید آنرا به صورت مکتوب به ما اعلام کنید.
در ادامه مسعودی فر اظهار داشت: ما وظیفه داریم اگر تعرضی به بیت المال می شود از آن جلوگیری کنیم. از سوی دیگر جلوگیری از تعرض به حقوق مردم هم وظیفه ماست. برای مثال  اگر ادعا می شود که کسی در آزمون کنکور تقلب کرده است باید از فرد مدعی دلایلش را بخواهیم؛ سپس پرونده او رسیدگی شود و در آخر اگر احراز شد که دانش آموز تقلب کرده است، فرد را از تحصیل منع کنیم. نمی توان سرخود و بدون دلیل عمل کرد.
معاون حفظ حقوق عامه دیوان عدالت اداری در پایان بیان داشت: مهم این است که اختیاراتی که قانون به دیوان داده را در جهت حفظ منافع مردم و در جهت منافع کشور اجرایی کنیم. باید به هم کمک کنیم تا اختیاراتی که دیوان عدالت دارد و ظرفیتی که دیده بان دارد را به اشتراک بگذاریم.

 

 

افزودن نظر :
نام: ایمیل: نظر: