جزییات خبر

به دنبال اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا؛

کشف 1650 میلیارد تومان کالای قاچاق در طرح پایش انبار‌ها

کشف 1650 میلیارد تومان کالای قاچاق در طرح پایش انبار‌ها
تاریخ ایجاد خبر : 1402/4/21
شماره خبر : 3284
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه طرح‌های مقابله با قاچاق به‌صورت مستمر اجرا خواهد شد، گفت: در روز‌های اخیر، طرح شهید صدرزاده در انبار‌های منطقه شورآباد تهران، اجرا شد که تاکنون نزدیک به 1650 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.

 حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره طرح‌های جدید برخورد با قاچاق کالا، اظهار داشت: در سال‌های گذشته، ستاد با همراهی دستگاه‌های مختلف، به‌صورت جدی در زمینه عرضه پوشاک قاچاق ورود کرده و بخشی از برند‌های تجاری قاچاق از سطح بازار جمع‌آوری شد. این برخوردها باعث شد تا حجم پوشاک قاچاق در کشور به 1.8 میلیارد دلار کاهش یابد.

دهقانی‌نیا با اشاره به اجرای طرح پایش انبار‌ها (شهید صدر‌زاده) در روز‌های اخیر گفت: بعد اجرای این طرح در انبار‌های منطقه شورآباد تهران، نزدیک به 1650 میلیارد تومان کالای قاچاق که عمده آن لوازم‌خانگی بود، کشف و ضبط شد. این طرح به‌صورت مستمر اجرا خواهد شد و فقط محدود به گلوگاه انبار نیست و سطح عرضه را نیز شامل می‌شود.

وی افزود: طرح‌ها‌ی مبارزه با قاچاق در سطح عرضه، به‌واسطه زیرساخت‌های فنی ایجاد شده در سال‌های قبل اجرا می‌شوند. به‌طوری‌که این امکان را برای ضابطین و بازرسان فراهم کرده تا کالای قاچاق از غیر قاچاق را تشخیص دهند. همچنین به کسانی که با خریدوفروش کالای قاچاق فعالیت اقتصادی خود را ادامه می‌دهند هشدار می‌دهیم که با برخورد شدید نهاد‌های نظارتی مواجه خواهند شد.

دهقانی‌نیا ادامه داد: به طور مثال، قبل از مبارزه با نشان‌های تجاری محرز قاچاق در حوزه لوازم‌خانگی و پوشاک، وقتی با انجمن‌ تولیدکنندگان این کالاها صحبت می‌کردیم، از وجود کالای قاچاق در سطح عرضه بسیار ناراضی بودند؛ اما بعد از اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق، هم کارگران آن‌ها دوباره به کار گرفته شدند و هم کیفیت تولیدات افزایش پیدا کرد./فارس

افزودن نظر :
نام: ایمیل: نظر: