جزییات خبر

در هشتمین همایش سراسری دیده بان شفافیت و عدالت مطرح شد:

سردار کوثری: کارگزاری که برسرکار می آید باید ظرفیت مسئولیتی که برعهده می گیرد را داشته باشد

سردار کوثری: کارگزاری که برسرکار می آید باید ظرفیت مسئولیتی که برعهده می گیرد را داشته باشد
تاریخ ایجاد خبر : 1402/12/27
شماره خبر : 4785
سردار کوثری: باید به هر طریقی موضوع بسیار مهم مبارزه با فساد که برخاسته از امر به معروف می باشد را دنبال کرد.


به گزارش روابط عمومی دیده بان شفافیت  عدالت،در این همایش سردار کوثری نماینده مجلس و عضو هیات امنای دیده بان شفافیت و عدالت ضمن خوشامدگویی به مخاطبان همایش گفت: باید به هر طریقی این موضوع بسیار مهم که  برخاسته از امر به معروف می باشد را دنبال کرد.
وی گفت:  در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، برادر عزیزمان جناب آقای دکتر توکلی گفتند که قصد دارند تشکیلاتی در جهت مبارزه با فساد را راه اندازی کنند و من هم پذیرفتم . از همان موقع این تشکیلات راه افتاد و در حساس کردن مسئولین نسبت به پی گیری مطالبات مردمی بسیار موثر بود است.
سردار کوثری با اشاره به لزوم تبعیت از قانون، گفت: برای بسیاری از مسائل مرتبط با حقوق مردم و حقوق جامعه قانون وجود دارد و کم وبیش توسط قانون گذار و مجریان قانون اجرا می شود. اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر بگوییم قانون گذار و مجریان قانون باید  صد درصد با سلامت، صداقت و اخلاص کار کنند و منافع مردم را در نظر بگیرند و منافع خود را در اولویت قرار ندهد تا بسیاری مسائل حل شود، آن موقع باید بگوییم امام زمان ظهور کرده است.
وی با اشاره به این نکته که در صدر اسلام نیز عدالت به معنای واقعی صورت نمی گرفت، گفت: 25 سال حق علی ابن ابیطالب(ع) را پایمال کردند. حتی پس از مرگ عثمان، کارگزارانی که علی ابن ابی طالب را بر سرکار آوردند با ایشان همراهی نکردند و از سوی دیگر مردم هم شناخت زیادی از ایشان نداشتند و این شد که علی مظهر عدالت ، شبانه به نخلستانها می رفت و سر در چاه می کرد و از خدا شهادتین می خواست.
عضو هیأت امنای دیده بان شفافیتن و عدالت، ادامه داد: هم اکنون نیز وضعیت اینگونه است؛ اما افراد عوض شده اند. آن موقع امام معصوم بود؛ اما اکنون امام معصوم نیست. ولی به فرموده امام خمینی(ره)، این امت به مراتب بهتر از امت صدر اسلام هستند و این یک واقعیت است.
سردار کوثری با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ،مانند بعضی دیگر از نظام های سیاسی، براساس سه ضلع تشکیل شده است، گفت: این سه ضلع شامل: رهبری، کارگزاران و مردم است. به لطف خدا باید گفت در زمان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، همیشه دو ضلع پای کار بودند و صداقت خود را نشان دادند. یکی ولایت(رهبری) و دیگری؛ مردم. ضلع سوم(مجلس، دولت و قوه قضائیه که همان کارگزاران را شامل می شوند) در طول عمر این نظام اسلامی در انجام وظایف دارای کاستی ها و قوت هایی بوده اند. همه در برابر خدا در حال امتحان پس دادن هستیم ؛ چه مسئول باشیم و چه شخص عادی که مسئولیتی ندارد.
وی ادامه داد: کارگزاری که برسرکار می آید باید ظرفیت مسئولیتی که برعهده می گیرد را داشته باشد. این مهم است که آن کارگزار این درک را داشته باشد که در کار و اجرا چقدر می تواند شفافیت و عدالت را پیاده کند. اگر من به عنوان قانون گذار، قانونی را وضع می کنم باید در درجه اول خود به تمام قوانین پایبند باشم. به گفته حضرت امام؛ اگر ما به قانون و اجرای قانون اعتقاد داریم حتی از چراغ قرمز هم نباید عبور کنیم. از ورود ممنوع هم نباید بگذریم. حالا شاید در این دنیا بگویند شخص مسئولیت دارد و از آن چشم پوشی شود؛ اما آن دنیا باید جواب بدهیم. این یک مساله اعتقادی است.جمع ما هم اگر این اعتقاد را نداشت، برای این موضوع،مبارزه با فساد، گرد هم نمی آمد.
این عضو هیات امنای دیده بان شفافیت و عدالت اضافه کرد: پس کسانی که در نظام جمهوری اسلامی مسئول می شوند، عاشق خدمت اند که این مسئولیت سنگین را می پذیرند. به صراحت می گویم؛ به نظر من بعضی مسئولین هم که احیاناً به قصد سوء استفاده مسئولیت می پذیرند، دیوانه اند. چون در نظام جمهوری اسلامی که در راس آن ولایت قرار دارد، کسی نمی تواند خلاف کند.
سردار کوثری با تشبیه کردن جامعه اسلامی به صحنه های دفاع مقدس، گفت: اینجا هم دقیقا مانند دفاع مقدس است. مگر آن موقع به کسی امتیاز داده می شد؟ در زمان جنگ در انجام سیاست گذاریها، طراحیها، تصمیم گیریها و اجرا دقیقا همه یکسان بودند. به ظاهر یکی فرمانده کل بود، یکی فرمانده قرارگاه، یکی فرمانده لشگر و... یکی هم رزمنده بود. اما شاید آن رزمنده به مراتب اطمینان و اخلاصش بیش از رده بالاترش  بود. هم آن رزمنده و هم این فرمانده به نوبه خود اجر خودشان را می بردند.
وی در پایان با بیان اینکه باید اقداماتمان را در درجه اول برای خود شفاف کنیم، گفت: باید خودمان مرد عمل باشیم و بتوانیم از دیگران کمک بگیریم . در نهایت اگر از مجلس، دولت و قوه قضائیه هم انتقاداتی داریم و ایراداتی را وارد می دانیم، به آنها گوشزد کنیم. اما خواهش من این است که نکات مثبت عملکرد کارگزاران را هم عنوان کنیم و به جامعه امیدواری دهیم؛ اینطور نباشد که خدای ناکرده ناامیدی ایجاد کنیم. مقام معظم رهبری فرمودند باید در جامعه ایمان و امید ایجاد شود. اگر این دو را با هم پیش بردیم ،کارها پیش می رود و به امید خدا به آن نتیجه ای که در اصل همه خواهان آن هستیم نائل می شویم و آن جامعه با اخلاص ،با صداقت ، پیشرفته و موثر در جامعه جهانی و انسانی است.

 

 

افزودن نظر :
نام: ایمیل: نظر: