جزییات خبر

بیست و هشتمین کارگروه

تشکیل کارگروه ورزش در دیده بان شفافیت و عدالت

تشکیل کارگروه ورزش در دیده بان شفافیت و عدالت
تاریخ ایجاد خبر : 1403/5/14
شماره خبر : 4936
با تشکیل کارگروه تخصصی ورزش در دیده بان شفافیت و عدالت هموطنان از این پس می توانند گزارش های خود را در مورد مفاسد حاکم بر این رشته ارسال نمایند و در صورت تمایل عضو شوند.

کارگروه تخصصی "شفافیت و عدالت در ورزش کشور" عنوان بیست و هشتمین کارگروه تشکیل شده در این سازمان مردم نهاد است که در ماه جاری فعالیت خود را آغاز کرد.
این کارگروه متشکل از جمعی از خبرگان  و پیشکسوتان این حوزه می باشد.
این کارگروه با هدف عدالتخواهی در ورزش، شفافیت طلبی در آن و مبارزه با مفاسد اقتصادی حاکم بر این حوزه و کشف علت العلل مفاسد در آن به منظور پیشگیری از ایجاد فساد، تشکیل شده است.
از جمله اهداف این کارگروه  می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- پایش، شناسایی، نیاز سنجی و اولویت بندی مفاسد و آسیب پذیری در حوزه ورزش بر اساس سند راهبردی
دیده بان شفافیت و عدالت
2 مستند سازی روشهای تولید فساد در ورزش
-3- آینده پژوهی مفاسد در ورزش
4 جذب و مشارکت با داوطلبین همکاری با کارگروه ورزش دیده بان
5 - تلاش برای تحقق فرامین و توصیه های رهبر معظم انقلاب در خصوص ایران قوی ورزش قوی و مبارزه با
مفاسد ورزشی
6- کمک به دولت در راستای فرهنگ سازی جامعه به منظور مقابله با فساد و حکمرانی خوب در ورزش

همچنین ایجاد ظرفیت های مناسب برای پاسخگویی به نیازهای دیده بان اعم از مبارزه با فساد آموزشی، پژوهشی
ارتباطات و...... در ورزش کشور،شناسایی، جذب و انسجام بخشی تعدادی از داوطلبین همکاری با دیده بان در ورزش، شناسایی قوانین و مقررات آیین نامه ها و بخشنامه های مرتبط با ورزش ، کمک به شفاف سازی در حکمرانی خوب در ورزش کشور، کمک به رفع فساد زایی و ناکارآمدی در ساختارها فرآیندها و روشها نظامات و قوانین در حوزه حکمرانی خوب در ورزش، کمک به شناسایی مفسدین و معرفی به مراجع قضایی جهت مقابله با آنها، مستند سازی روشهای تولید فساد در ورزش، جذب و مشارکت با داوطلبین همکاری با کارگروه ورزش دیده بان، کمک به دولت در راستای فرهنگ سازی جامعه به منظور مقابله با فساد و حکمرانی خوب در ورزش از جمله وظایف عمده این کارگروه خواهد بود.
علاقه مندان جهت همکاری و همراهی با این کارگروه می توانند با مراجعه با انتخاب زبانه(tab) گزارشگران دیده بان، گزارش های خود را ارسال و یا با انتخاب زبانه "داوطلبین همکاری" نسبت به عضویت در این کارگروه اقدام نمایند.
امید است با سعی و تلاش کارشناسان و همراهی شما علاقه مندان بتوان قدم هایی محکم در پیشگیری و زدودن فساد در این حوزه مهم و پرطرفدار برداشت.


روابط عمومی
دیده بان شفافیت و عدالت

 

افزودن نظر :
نام: ایمیل: نظر: