جزییات خبر

گمرگات بیمارند و باید درمان شوند / هزینه مدیریت در هرمزگان بسیار بالاست

گمرگات بیمارند و باید درمان شوند / هزینه مدیریت در هرمزگان بسیار بالاست
تاریخ ایجاد خبر : 1401/10/25
شماره خبر : 3180
نشست مشترک اعضای شورای مرکزی دیده بان شفافیت و عدالت استان هرمزگان با اعضای شورای مرکزی این نهاد با حضور دکتر احمد توکلی ، رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت و سایر اعضا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

خلاصه جلسه :
مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان :
گمرگات بیمارند و باید درمان شوند / هزینه مدیریت در هرمزگان بسیار بالاست  
نشست مشترک  اعضای شورای مرکزی دیده بان شفافیت و عدالت استان هرمزگان با اعضای شورای مرکزی این نهاد با حضور دکتر احمد توکلی ، رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت و سایر اعضا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان در این نشست با اشاره به عملکرد یک ساله این نهاد در استان گفت :یکی از کارهای مهمی که توسط نهاد دیده بان هرمزگان صورت گرفته است ورود به واگذاری های مشکوک در استان بوده است از جمله ورود به واگذاری مشکوک 2400 هکتار از منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی ویژه مناطق نفت و گاز بکه دست برخی از وزرا دولت سابق نیز در این مساله دیده می شود ،در این رابطه با وجود ارسال گزارش به نمایندگان استان ، نمایندگان مجلس برای جلوگیری از این مساله واکنشی نشان ندادند .همچنین کسانی که منافعشان در خطر افتاده بود نیز مانع اجرای این مصوبه می شوند که در این رابطه انتظار است هر چه سریع تر مساله تحقیق و تفحص از سازمان بنادر اجرایی شود. 
پرویز سالاری بیان داشت :ورود به واگذاری شرکت عظیم حمل و نقلی  تاید واتر با همکاری برخی مقامات دولتی،جلوگیری از  واگذاری 750 هکتار از زمین های چهوار نیز از دیگر اقدامات نهاد دیده بان در هرمزگان است. 
وی در ادامه با بیان اینکه گمرگات بیمار ند و باید درمان شوند تصریح کرد : کالاهایی که با ارز 4200 تومانی وارد گمرک می شوند به دلیل عدم ترخیص  و متروکه شدن از حیز انتفاع خارج شده که در نهایت با ارتباط نامشرع سازمان تملیکی تحت عنوان مناقصه که به صورت صوری برگزار می شود وارد بازار می شوند همانگونه که مواد مورد نیاز زنبور داران در گمرک  پس از متروکه شدن به بازار عرضه شد. 
مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان ادامه داد : مالکیت شرکتهای آموزشی  توسط خود مدیران بنادر ، اجاره محوطه بنادر و.... از جمله تخلفاتی است که توسط نهاد دیده بان در استان پیگیری شده است. 
وی با بیان اینکه هزینه مدیریت در هرمزگان بسیار بالاست  اظهار کرد : مدیران پروازی  هزینه بسیار بالایی را بر استان متحمل می کنند که از جناب توکلی و خاندوزی انتظار است در این رابطه ورود کنند.
پرویز سالاری ادامه داد : نهاد دیده بان در هرمزگان بدون هیچ گونه چشمداشتی تمام تلاش و توان خود را برای شناسایی مدیرانی که دارای فساد اخلاقی ، سیاسی و اقتصادی هستند به کار گرفته و انتظار است که مدیران پاک دست و انقلابی وارد چرخه مدیریتی شوند. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری بسیار خوب رسانه های استانی و کشوری در زمینه اطلاع رسانی و نشر اخبار نهاد دیده بان هرمزگان اشاره کرد و گفت : بسیاری از خبرگزاری ها ،روزنامه های کشوری و محلی با این نهاد در زمینه اطلاع رسانی همکاری بسیار تنگاتنگ و نزدیکی دارند که در همین جا از همه آنها تقدیر و تشکر می نمایم. 
در ادامه این نشست ،مسئول کارگروه حقوقی و اراضی نهاد دیده بان هرمزگان گفت : تغییر کاربری زمین های کشاورزی و فروش معابر شهری و روستایی از جمله مواردی است که شکایات متعددی به دفتر دیده بان در این زمینه ارسال شده است .
فریدون بهشتیان افزود : جانمایی غیر اصولی سایت های پرورش میگو در نزدیکی شهر بندرعباس و پیامد های زیست محیطی برای شهر ، عدم اجرای بخشنامه  استخدام فرزندان ایثارگر با توجه به نزدیکی اتمام مهلت اجرای این بخشنامه ، عدم همکاری بانک ها با وام گیرندگان واحد های تولیدی و همچنین جلوگیری از تلاش برای انتصاب افراد غیر انقلابی بر مناصب مهم توسط برخی نمایندگان در استانی که شاهرگ اقتصاد کشور است از جمله موارد و پرونده های مهمی است که توسط کمیته حقوقی و اراضی نهاد دیده بان در حال پیگیری است. 
عضو هیات علمی دانشگاه و مسئول کارگروه مناطق آزاد و گمرکات نیز در این نشست با اشاره به موانع دست یابی به منافذ فساد در مناطق آزادگفت : اولین مساله ای که در زمینه بروز فساد در مناطق آزاد وجود دارد تشکیل گروههای غیر رسمی است که به صورت برنامه ریزی شده و با همکاری و هماهنگی یکدیگر سعی در جلوگیری از کشف و افشا فساد دارند.
صابری افزود : استخدام بازنشستگان وزارت اطلاعات تحت عنوان مشاوران منطقه آزاد و در اصل به عنوان پشتیبان برای پوشش دادن خطاها و نابود کننده های مصادیق فساد در صورت کشف شدن  و یک دست نمودن مدیران با این شعار که هر مدیر باید مدیران همفکر و همراه خود را بیاورد از بروز و کشف مستندات فساد در مناطق آزاد جلوگیری می کند .
در ادامه مسئول کارگروه آموزش و پژوهش نیزبا بیان اینکه شاخص فلاکت ناشی از بیکاری و تورم است گفت :هرمزگان با وجود اینکه دارای سواحل ، بزرگترین بنادر تجاری ، فولاد ، آلومینیوم ،پالایشگاه و... است اما با شاخص فلاکت5/64 درصد رتبه اول کشور را داراست. 
صابر علی محمدی بیان داشت : ورود فساد سیاسی به حوزه آموزش و پرورش سبب شده اولویت اول کشور نباشد همانگونه که اکنون وزارت آموزش و پرورش هنوز بدون وزیر است. 
وی در خصوص انتقال آب خلیج فارس به مرکز کشور نیز گفت : خط لوله آب شیرین خلیج فارس در حالی از روستاهای هرمزگان به مرکز کشور و صنایع تبدیلی استانهای هم جوار فرستاده می شود که همان روستاهای مسیر خط، آب آشامیدنی ندارند و این از عدالت و انصاف به دور است. 
مسئول کارگروه امنیت نیز در این نشست گفت : با وجود اینکه بسیا ری از نقاط دنیا در نا امنی هستند اما امنیت در کشورمان پا برجاست. 
عباس حسین پور همچنین با اشاره به موضوع جداسازی پارسیان از هرمزگان افزود : اگر جلوی این قضیه گرفته نشود همانند اتش زیر خاکستر است که به ناگهان شعله ور می شود. 
 

افزودن نظر :
نام: ایمیل: نظر: