منو

آتیهبا توجه به خبری که در تاریخ ۴/۷/۹۶ در برخی خبرگزاری‌ها منتشر شده بود اکبر حاجیلو، معاون اداره کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با این یک رسانه در رابطه با آخرین وضعیت بیمه تکمیلی فرهنگیان اظهار کرده بود: قرارداد با بیمه آتیه سازان حافظ به مدت یک ماه تمدید شده است تا درباره وضعیت بیمه تکمیلی فرهنگیان به نتیجه برسیم.

اکبر حاجیلو افزود: شرکت‌های بیمه موظفند اگر در قرارداد تعداد بیمه‌شدگان بیشتر از ۱۰ هزار نفر باشد نرخ و شرایط را بیمه مرکزی تایید کند و در رابطه با بیمه تکمیلی فرهنگیان هنوز بیمه مرکزی عددی که با شرکت‌های بیمه به توافق رسیده ایم، تایید نکرده است بنابراین یک ماه دیگر قرارداد فعلی را تمدید کرده‌ایم تا به نتیجه قطعی برسیم.
در ادامه حاجیلو بیان کرده بود: برای تمدید بیمه تکمیلی فرهنگیان با سه شرکت بیمه ایران، معلم و آتیه سازان صحبت کرده‌ایم و اگر نتوانیم با نرخ و شرایط مورد نظر وزارتخانه با بیمه‌های تجاری به توافق برسیم قرارداد را با آتیه سازان تمدید می‌کنیم ضمن اینکه برای اینکه کاهش تعهد نداشته باشیم در حال رایزنی هستیم.

پیشنهاد این رسانه: معاون اداره کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به جای اینکه سلیقه ای عمل کنید بهتر نیست در یک رایزنی یا همه پرسی نظر این قشر فهیم را در خصوص خدمات دهی آتیه سازان و اینکه با چه شرکتی بیمه ای قرارداد منعقد شود بپرسید ؟

حال درد دلی از سوی فرهنگیان با مسئولین مربوطه خصوصا وزیر آموزش و پرورش محترم و سایرین:

به گزارش خبرنگار اقتصادی “تیتربرتر” جالب است در ارائه خدمات به این قشر فهیم و زحمتکش جامعه که از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند وحق بزرگی بر تک تک اقشار و آحاد کشور دارند، واژه طلایی استفاده می شود؛ این در حالی است که بارها این قشر فهیم با مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای التیام بیمارهای خود و خانواده هایشان نه تنها خدمات طلایی دریافت نکرده اند بلکه این خدمات کذایی آنها را دچار سردرگمی و مشکلات عدیده زیادی کرده است و بعضا با بی مهریهای فراوانی روبرو شده اند.

با توجه به انعقاد قرارداد بین این قشر و شرکت بیمه ای مورد نظر باید تمامی خدماتی که در قرارداد ذکر شده از ابتدا تا انتها به فرهنگیان ارائه شود.

این درحالیست که قرارداد چند ساله با شرکت آتیه سازان حافظ که مجوز بیمه مرکزی را هم ندارد با گستردن سایه خود با تایید مسئولین مربوطه وزارت آموزش پرورش و بدون رضایت فرهنگیان  باعث نارضایتی های زیادی به دلیل عدم ارائه خدمات  مناسب شده است.

در این قرارداد با این شرکت بیمه همیشه یک ماه از ابتدا و یک ماه از انتهای باقی مانده را به صورتی که تصویب شده خدمات رسانی نمی کند ولی مبلغ مورد تایید هر دوره قرارداد از حساب فرهنگیان کسر می شود !

با یک حساب سر انگشتی اگر بخواهیم افراد تحت پوشش این بیمه را همراه خانواده هایشان بالغ بر یک میلیون پانصد هزار نفر در نظر بگیریم و به ازای هر نفر ۱۸۵۰۰تومان کسر شود در طی این دو ماه ذکر شده که خدمات مربوطه به آنها ارائه نمی شود سود سرشاری نصیب این شرکت بیمه ای شده است.

آیا مسئولین مربوطه نباید این ناملایمات و نارضایتی ها را مورد ارزیابی قرارداده و با توجه به آن، شرکت بیمه ای مورد نظر را انتخاب  کنند و با این روش کاهش دغدغه های قشر فهیم و زحمتکش  را باعث شوند؟ و به جای اینکه سود سرشاری را نصیب شرکت بیمه ای کنند که نارضایتی را به دنبال داشته فکر جلب رضایت فرهنگیان جامعه باشند؟

متاسفانه تا کنون با توجه به مخالفت‌ها و نارضایتی‌های مکرر جامعه فرهنگیان نسبت به این امر همچون سناریوی صندوق ذخیره فرهنگیان آنچه که به گوش مسئولین نمیرسد فریاد است.

سوال اینجاست فرهنگیان جامعه ما باید حمایت شوند یا کاوری در موقع نیاز برای سودهای کلانی که نصیب مجموعه هایی که مشخص نیست در پشت این پرده چه کسانی نفع میبرند باشند.

محض یاد آوری با توجه به بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان که ادعا می کنند اکثر سهامداران آن فرهنگی هستند تاکنون چه خدماتی را به این قشر ارائه داده اند که بتوانند رضایت آنها را جلب کنند؟

حال هم شرکت آتیه سازان حافظ نه تنها تعهدات خود را به خوبی انجام نمی دهد بلکه پس از پرداخت فرانشیز و سایر موارد درمانی که گاه بیمار ناتوان از پرداخت آن است باید منتظر بماند که این شرکت بیمه ای برخی موارد را حذف و فقط درصدی از مراحل درمانی را پرداخت کند این رویه دردناک در حالیست که برخی را از ادامه درمان منصرف می کند.

بیشتر فرهنگیان کشور با لمس این وضعیت نامناسب  که به اصطلاح خدمات بیمه طلایی نام دارد اقدام به انصراف نموده اند و عطایش را به لقاء آن بخشیده اند.

چرا هیچ مسئولی نظارت کافی بر عدم ارائه این خدمات ندارد و فریادهای این قشر زحمتکش را نمی شنود و در نهایت عنوان میکنند اگر با شرکت بیمه ای دیگر به تفاهم نرسیم با همین شرکت بیمه ای که مشاهده میکنیم نارضایتی فرهنگیان را باعث شده قرارداد را تمدید میکنیم جایی پس شگفت، که شنیده ها حاکی از آن است آتیه سازان حافظی که این همه نارضایتی را سبب شده برای دوره جدید به ازای هر نفر مبلغ بیست و هفت هزارتومان را تقاضا کرده است.

این در حالیست که بارها از رسانه صدای معلم نارضایتی  فرهنگیان از آموزش و پرورش و شرکت بیمه ای که به تعهدات خود در مورد بیمه خدمات عمل نکرده اعلام شده است.

تأسف برانگیز است که بازنشستگان این قشرهم با خدمات دهی این شرکت بیمه ای دچار مشکلات عدیده ای شده اند که در فرصت مناسب تری به آن خواهیم پرداخت

و در آخر خطاب به مسئولین مربوط: معلمی که با این همه بی مهری مهر می آفریند مستحق این همه بی توجهی وناملایمات نیست.

سحر اسلام فر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *